Poolhäng

Idag sov vi ganska länge, vi är uppe alldeles för sent på nätterna.. Vid halv elva tog vi oss till gymmet iaf och jag tränade styrka i en timme, riktigt bra gick det. Sedan dess har vi bara legat vid poolen hela dagen. Det är så skönt att bara ligga där, njuta av värmen tills man inte står ut längre och då har man bara 1,5 meter till poolen. Läsa böcker och tidningar. Jag läste ut en bok idag som heter 3096 dagar, en sann bok om en tjej som blev kidnappad i åtta år. Riktigt bra var den!
Nu har vi käkat middag och jag fick en jättestor milkshake proppfull med choklad! Sedan gick vi bort till Emirates mall igen och vet ni, jag köpte en vinterjacka! Ska bli spännande att få hem den bara..

Beachday och marknad

Idag låg vi på stranden i flera timmar och bara stekte. Till slut var jag så utmattad att jag mådde illa, det var lite obehagligt men jag tror det beror på vattenbrist, jag som ändå i vanliga fall brukar dricka väldigt mycket vatten! Vi han också med att ta några standbilder. Sedan käkade vi lunch på en mysig restaurang nära stranden. Vi åkte tillbaka till hotellet och solade lite vid poolen. Nu ikväll har vi varit på en 'marknad', små affärer med fejkväskor och sånt. Köpte lite småsaker, men allt sånt får ni se när jag kommer hem!

Victoria's secret

Började dagen med några sköna timmar vid poolen. Sedan åt vi lunch och Jocke och Jacob åkte till emirates mall och åkte skidor, i en inomhusbacke! Riktigt cool grej, vi stod i fönstret och tittade en stund. Sedan gick vi runt och shoppade lite. Forever 21, bershka och Zarah tycker vi om! En och en halv timme var vi inne på Victorias secret, tiden bara flög. Vi fick gå in i de lyxiga provhyttarna och man blir verkligen bortskämd med all hjälp! Dom vet verkligen hur man säljer.. Kom ut med 3 bh, 2 trosor och en bodylotion! Dyrt blev det också, men det fick det vara värt. Vid åtta åt vid middag och gud vad gott det var! Blev sen ytterligare några shoppingtimmar och nu har vi så ont i fötterna att vi knappt kan stå upp.

Burj khalifa och Dubai mall

Vi började dagen med att åka upp i världens högsta byggnad, burj khalifa! Fick lock för öronen när vi svischade upp 124 våningar och 450 meter i världens snabbaste hiss! Själva byggnaden är över 800 meter hög! Men som besökare får man inte åka hela vägen upp, bl.a för att det kan svaja för mycket! Riktigt häftigt var det och jag förstår inte hur man kan bygga något sånt!
Sedan hängde vi på stranden i några timmar.
Till sist åkte vi till Dubai mall, världens största shoppingcenter, över 1000 butiker! Tyvärr hade vi endast två timmar på oss så vi stressade hit och dit och han inte alls med det jag ville, men köpte två saker iaf. Provade också en bikini på Victorias secret men just min storlek fanns inte, väldigt synd för den var så snygg! Nu ska vi sova, klockan är över tolv här redan! Oroar mig lite för huset där hemma, det är storm och vi har ingen aning om vad som händer. Följer Aftonbladet slaviskt hehe.

Dubai dag 2

Idag sov vi till klockan tio, klockan ringde vid nio men ingen orkade gå upp då efter en jobbig natt. Vi käkade frukost på en restaurang intill sedan tog vi taxi till stranden. Men vi åkte fel, stranden var stängd för män och blabla så efter nästan en och en halv timme kom vi fram till en bra strand. Oh gud så fint det var, lagom varmt och fin sandbotten, verkligen en strand för mig! Där låg vi några timmar och käkade lite glass och bara njöt. Sedan åkte vi till Dubai Mall, hur stort shoppingcenter som helst! Helt galet! Där åt vid mat, kikade lite i fönstrena och tittade på akvariet som fanns där inne! Vi såg en rocka större än en meter i diameter! Där inne fans också vattenfall mm. Utanför fanns stora fontäner och vi fick se en riktig vattenshow. Tillbaka på hotellet tränade vi kort på gymmet och nu sitter vi vara och umgås med lite chips.

Framme i Dubai!

Efter en hel del tid på Kastrup kunde vi vid fem äntligen sätta oss på flyget. Resan gick bra och faktiskt med svenska flygvärdinnor. Det tog ca sex timmar så det var riktigt skönt att kliva av. Och vilken vägg av kvav värme som slog oss! Trodde inte det skulle va SÅ varmt! 31 grader halv tre på natten här! Nu har vi checkat in på hotellet och vi har en lägenhet på 130 kvm! Tre rok och tre badrum! Känns jättebra! Dessutom fritt wifi så jag kan blogga till och med. Ska verkligen njuta denna veckan! Men nu ska vi sova, klockan är snart fyra här!

Rasmus och jag innan det var dags att säga hej då på tåget :(

Flygplansmat, förvånansvärt gott.

DUBAI

Nu sitter vi i Malmö på tåget. Snart i Köpenhamn. Sedan går flyget till Dubai! Can't wait!!!

Höstlov

Hela veckan har man gått och laddat för det i stort sett. Tur att det hat hänt lite kul grejer under veckan! I onsdags var det till exempel dodgeballturnering med hela skolan. Ganska kul, lite dåligt uppstyrt bara. Man skulle vara utklädd men tyvärr var det inte allt för många som var det. I torsdags var det utklädningsdag i skolan också, då var det fler. En del såg riktigt läskiga ut, kul när folk engagerar sig! Själv var jag häxa.
Igår gymmade jag med Ellen innan skolan sedan hade vi samhälle tre timmar, men dessa gick åt till att planera klasskvällen och sedan fick vi sluta tidigt. Jag klagar inte. Vi åkte nafsa hem en snabba Rasmus och jag sedan tillbaka till skolan. Vi var fyra som åt på Italia, mycket gott var det med pizza! Sedan såg vi på The land of the lost tror jag den hette med klassen. Fyra kilo godis och tre chipspåsar gick inte åt, så vi fick med oss lite hem! Vår mentor avslutade med en musiktävling från 60-talet där han spelade alla låtar själv. Lasse är king!
Nu är det höstlov!

Mormor ❤

I lördags morse gick Rasmus och jag upp tidigt för att åka till Nybro sedan åka till Växjö och hälsa på hans mormor och morfar tillsammans med hans familj. Det var en lugn och stillsam dag. På kvällen åt vi jättegod mat och vi lyckades göra en riktigt god rödvinsås. Till sist spelade vi lite Wii och guitar hero, hade glömt hur kul det var!
Igår blev jag hämtad i Nybro och jag åkte till min mormor med min familj. Vi var där i några timmar och fikade och umgås med mormor innan hon glömmer bort för mycket. På hemvägen ville inte bilen starta så vi kom hem senare än beräknat. På kvällen pluggade jag inför dagens prov med Rasmus och bara tog det lugnt. Idag har varit en regnig och mysig höstdag och det har kännts okej att bara vara lugn och mysa. Nu ska här sovas!

Matchkväll

Sovmorgon idag, mycket skönt! Samhälle i tre timmar men det är riktigt intressant att lyssna på vår lärare, han kan så himla mycket och kunskaperna bara matas i oss haha. Fick skynda mig hem och käka innan jag drog till matchen. Tog lite längre tid än beräknat dit och var framme  37 min innan matchstart. Fick bli en snabb uppvärmning och snack. Eftersom vi endast har tränat en enda träning tillsammans tycker jag vi ändå gör det ganska bra. 3-3 blev slutresultatet efter att det gjorde mål med fem sekunder kvar.. Riktigt surt och orättvist, vi hade verkligen övertaget men får inte in bollen. Fick till en assist iaf! På väg hem nu, jättekul med långa bortamatcher..

Slappa dagar

Lediga från skolan både måndag och tisdag, såklart spenderade jag dom med Rasmus. Blev ett besök i simhallen i måndags, annars har vi inte gjort så mycket vettigt förutom plugga lite. Igår åkte jag hem till Rasmus och såg faktiskt på ishockey! Första gången för mig och det var faktiskt ganska kul, men vi var där två timmar innan matchstart så det var lite kallt till slut.. Idag har vi bara haft svenska sedan umgicks jag lite med Rasmus och sedan träffade jag äntligen Josse! Var så himla länge sen, saknar den bruden! Såg precis att hon smygtagit några bilder med min telefon men inte ska jag vara så elak och visa dom, här är en gammal bild på oss istället.

Sts Reunion party Stockholm

Igår morse begav sig Filip och jag upp till Stockholm. Bussresan tog ca sex timmar. Väl framme var det rätt spännande att hitta till båten/hotellet vi skulle bo på men efter 45 min hittade vi fram! Det var ingen stor hytt vi hade direkt, men egentligen behövde vi ju inte större heller för den delen. Vi gjorde oss i ordning och så skulle vi försöka oss på att ta tunnelbanan och sedan spårvagn till fryshuset, vi fick fråga oss fram en del men det löste sig ju!

Väldigt kul att träffa vännerna igen, det är liksom med de här personerna som jag delade de tre bästa veckorna i mitt liv med! Väldigt, väldigt synd att alla inte kunde komma, speciellt vår underbara ledare Per! Egentligen hände det inte så mycket under kvällen men det blev bättre sen när Anton Ewald körde igång! Han är snyggare i verkligheten. Riktigt snygg till och med. Tjejen som fick badbollen han pussade på var nog ganska lycklig om man säger så. Sista halvtimmen var det dock mer ös och det var nästan så att det kändes som att jag var på Malta igen, när Wake me up spelades. Tyvärr var vi lite utspridda, annars hade känslan varit total.

Vi lyckades ta oss hem med tunnelbanan mitt i natten också, sedan sov vi gott kan jag lova! Imorse käkade vi frukost med helt okej utsikt om man säger så, sedan gick vi bort till cityterminalen. Tog bara 30 min tillbaka, nu när vi visste var vi skulle! Ja och nu sitter vi på bussen, äntligen snart hemma!

Familjetrippen

I fredags kväll var Rasmus och jag på bio och såg Familjetrippen. Möjligtvis lite annorlunda men så fruktansvärt rolig! Verkligen i vår smak, värd att se!

Puh

Tyskaprovet i onsdags gick förvånansvärt bra! Så himla skönt att det var klart så hela onsdagskvällen satt jag hemma och gjorde i stort sätt ingenting, det behövs ibland med! Igår hade jag Rasmus med mig hem och vi såg fem min på en skräckfilm, sen var det så äckligt så jag nästan började gråta så det stängde vi av. Hu, det skrämmer mig än! Försökte väga upp det med att baka supergoda chokadbollar. På kvällen busade vi lite med Maria, det är faktiskt okej att vara lite galen ibland! Vid nio var det sedan träning så kom i säng halv tolv. Eftersom jag inte hade packat än fick jag gå upp tidigt och göra det, så blev det med den sovmorgonen.. Nu ska jag åka in och träna med Ellen!

Marias face är ju bara.. 👌

Hard work

Shoppingdag från i söndags!

Igår var jag på scouter och vi ska tälja skedar, haha låter inte så kul men det är så go känsla när man får in rätt teknik! Tänk så mycket jag har utmanat mig själv genom scouterna, så mycket som jag lärt mig som jag aldrig trodde skulle kunna gå!
Idag har varit ungefär månadens tråkigaste dag i skolan, frusit hela dagen och nu har jag pluggat hela kvällen..

Shopping..

Började dagen med en timmes styrketräning, bästa som finns att ha det avklarat. Åkte sedan in till stan för att titta lite, nu när jag äntligen fått min lön! Blev visst några saker, men det var det värt! Nu sitter jag äntligen hemma hos Rasmus och myser efter att vi har pluggat matte i två timmar!
Sneak peek på vad jag köpte, resten får ni se imorgon!

Plugg en lördagskväll

Ni ser ju själva. Från åtta till halv tolv denna lördag har jag pluggat. Hu. Och mer blir det de närmsta dagarna.
Såg på hemmapremiären av damernas division två idag, vinst med 4-2! Vid halv sex så möttes vi i laget upp på Robertos och käkade, mycket gott. Här hemma hade vi gäster men jag åt bara efterrätten eftersom jag åt på pizzerian, och ja, ni ser ju vad jag åt. Pannacotta!!

Seriepremiär

Hade sovmorgon igår, helt underbart var det att sova ut och vakna upp utvilad! Sen hade vi mindre än en timmes föreläsning sedan åkte vi hem och gjorde lite tester på datorn. Halv åtta var det äntligen seriepremiär! Vi mötte CL inne i Kalmar och jag tycker vi var riktigt bra. Trots att vi hade ledningen inför sista perioden förlorade vi med 4-2, men jag är nöjd med min prestation och nu ska bara veta hur kul det var att spela! Förlusten störde mig inte så värst mycket bara för att det var så kul att spela innebandy! Sedan åkte jag med Rasmus hem och sov där. De skulle åka iväg tidigt imorse och min buss gick inte förrän lite senare så jag fick stanna kvar där själv haha, det kändes lite lustigt. Nu är jag på väg hem, har bestämt mig för att hoppa av rugbyn, har helt enkelt inte tid.

Höstmys

Tuff dag igår, satt och skrev på en engelskauppsats om en sjukt bra bok Hitlers daughter, i tre timmar i sträck satt jag och skrev utan rast. Sedan hade vi tyska på eftermiddagen och vi har prov nästa vecka och det är så svårt så jag vet faktiskt inte vad jag ska ta mig till. Min lärare är rätt dålig på att förklara också. Blev iaf lite bättre när jag åkte hem till Rasmus efter skolan och bara myste. Vi bakade kladdkaka och gjorde varm choklad och sedan tog vi en promenad, jättemysigt! Vi han också med en tur till golfbanan där jag äntligen fick se honom spela. Det var riktigt kul att se, och man såg att han verkligen hörde hemma där. Är så stolt över honom, och han gör mig så väldigt lycklig.

Träningsvärk

Rugbyn känns fortfarande i kroppen, jag har så ont! Inte blev det bättre av gympasset igår på träningsläran. Igår hade jag iaf scouter och vi hade spelkväll. Vi han bara med att spela vem vill bli miljonär och det var kul! Kändes bra när jag kunde 5miljlonersfrågan eftersom vi hade redovisning om det idag! Jag har jobbat om antika Greklands filosofer, och det gick ganska bra, jag är nöjd. För övrig lång dag i skolan idag men man känner sig effektiv! Hemma har jag stressat runt som bara den, beställt skolkatalog, bokat bussbiljetter till Stockholm nästa helg, pluggat och käkat suuuupergoda hemmagjorda köttbullar. Har nu till sist tränat, seriepremiär på fredag!