sommar är underbart

hejhej igen! Sen vi hördes sist har jag spenderat mycket tid med Filip, har träffat filippa under två gadar också coh så har vi campat i Västervik på lysingsbadet! Det var riktigt mysigt och vi hade husvagnen tre meter från vattnet! Jag träffade min scoutkompis David också och så körde vi segway!  Idag var jag ute och gick i två timmar med annie och kollade på hennes pyttesmå hundvalpar! Nu sitter jag och äter banan med choklad. puss

Norje

Heeeej! I onsdags åkte mamma, jag och maria till Norje med Jocke och jacob och boddes i jockes föräldrars sommarstuga över natten. Vi åkte till karlshamn och östersjöfestivalen, kastade pil i trädgården och åt gott! Tog en sväng til karlshamn på vägen hem också men då bara regnade det. Igår kom Filip också och vi gjorde mest ingenting. Nu ska jag göra krabbelurer, duscha och möjligvis plocka upp det sista från lägret.. Sedan åker jag till Filip över helgen!

ska jag fortsätta?

har inte bloggat på ungefår två veckor nu tyvärr, det här börjar kännas lite meningslöst. Just nu känner jag inte att jag har någon lust alls att lägga tid på bloggen, men när vardagen kommer tillbaka vill jag ha kvar bloggen. Så jag ska göra ett försök nu och rädda den här bloggen, måste bara ta mig lite tid, så jobbigt är det inte, det vet jag.

Sedan vi hördes sist har jag umgåts med Filip, och packat inför lägret jag åkte på förra söndagen 8/7. Sedan dess har jag befunnit mig i Värmland utan tillgång till internet. Jag fick äntligen träffa mina gamla Mönsteråsvänner Oliver och David och de andra! För ovanlighetens skull har jag haft extrem hemlängtan, trots jag haft det rätt kul ändå. Dock regnade det hela veckan, i fredags var det första gången vi såg solen titta fram mer än tio minuter! Hela veckan levde vi i en lerpöl, nu ska få se bilder sen! Jag kommer hem i söndags kväll. Igår fyllde mamma år så vi åt frukost med mammas kompis och sen åt vi middag på Kaj 4. Hann också med en glass på Hasses med pappa så jag kunde berätta vad som hänt på lägret! Idag har jag sovit länge, diskat och blabla, nu ska jag iaf ta bussen in till Hansa för att hälsa på mamma på hennes nya jobb på nyöppnade Biltema!

HEMMA NU

det här kommer bli ett lång inlägg känner jag på mig..
Lördagen spenderade vi i bil genom tyskland och stannade till i Ingolstadt på Audi centrum, eller ja, där dom tillverkar Audibilar. När vi skulle till hotellet körde vi lite vilse, vi hade typ inte rätt adress så vår gps förde oss ut i skogen, på grusvägar till gamla spökhus.. Riktigt läskigt! Vi hittade det till slut efter många om och men och det låg mit bland gamla övergivna industrier, verkligen gamla öst-tyskland. Men i söndags var vi på Tropical Island, utanpå såg det bara ut som en jättestor tråkig byggnad, men inuti fanns en regnskog, sandstrand, lagoon och vattenrutschbanor! Ett häftigt ställe!
Vi kom hem i måndags och jag packade upp och läste ut boken Änglamakerskan av Camilla Läckberg, jag har varit en riktig bokslukare nu på semestern! Efter stor längtan och väntan kom också min älskade Filip på kvällen! ♥ Vi åkte till mamma och åt lite glass och berättade om resan och så. Filip sov hos mig sen och jag gick upp med honom vid fem igår, han skulle ju till jobbet i Mönsterås :( När han åkte vid halv sex gick jag och la mig igen och sov till halb tolv :) igår såg jag på ett inspelat Hawaii fibe-O, packade till mamma och så. Så jag åkte hit till mamma igår, åt pasta carbonara och var ute och gick med mamma. La mig vid tolv, har inte en aning om var tiden tog vägen haha. Vaknade ändå tidigt imorse, halv åtta, så jag bestämde mig för att ta en morgonpromenad innan frukost. Har inte gjort det förut men det var riktigt skönt så det kan jag nog göra till en vana! Åt macka med skinkost till frukost, gud så gott! Ser nu på desperate housewives men väntar egentligen på sjunde himlen, Såg på sommarlovsmorgon med men känner verkligen att det bara blir sämre, eller är det jag som blir äldre? Aja, kanske tar mig en cykeltur sen, det är så skönt att vara ute och röra på sig nu! Bilder från resan kommer nog ikväll. Ha det gött i sommarvärmen!