Karlshamn triathlon

Förra fredagen (ja, förlåt, det var länge sedan jag bloggade, är ganska busy för tillfället) så åkte jag ner till Norje med mamma,Jocke och Jacob. Där bodde vi med jockes föräldrar i deras mysiga stuga och åt kanske året sista grill till middag. Jag sov gott den natten, jag var så trött efter veckan! 
Lördagen var det uppstigning tidigt för att åka till Karlshamn eller rättare sagt Asarum för Sparbanken triathlon. 800m simning i sjön, 17 grader i vattnet. Aldrig tidigare har jag simmat så långt under tävling och inte heller har det varit så kallt, det var ju ändå 6 september. Därför skulle jag för första gången simma i våtdräkt! För de som inte har provat- det är väldigt speciellt och en lite läskig känsla! När jag doppade mig med den på för första gången så fick jag värsta skrattanfalllet, det kändes så konstigt! 
Starten gick kvart över elva och simningen kändes seg just för att man skulle ut 400m och sen vända. Men ändå gick det så lätt! Våtdräkten hjälpte jättemycket och gav verkligen flythjälp! Simningen var avklarad på 17,5 min så det var jag riktigt nöjd med! Växlingen gick bra och jag som var så nervös att jag inte skulle få av mig våtdräkten fixade det galant. Cyklingen 2 mil med lite upp och nedförsbackar snittade jag strax under 30km/h så det tog 41 min, och den avslutande löpningen 5 km tog 27 min. Löpningen bestod av att springa och vända två gånger, alltså en sträcka på 1,25 km som man springer 4 gånger. Ganska kul för det kändes som att det inte var så långt då, men jösses vilken backe det var! Den var mindre rolig.. Totalt tog det strax under 1 timme och 27 minuter. Jättenöjd med tiden med tanke på min dåliga uppladdning med sjukdom och så. Vädret var fint och det blåste inte mycket, så det blev en riktigt härlig dag! På utlottning vann jag en slang till cykeln så det var ju trevligt! Idén till att åka hit kom när jag stod och tittade på starten till ironman och jag kände att nääe, jag kan inte ha gjort mitt sista triathlon för i år, det är ju jättelänge till nästa sommar! Jag var så sugen på att köra mer så jag sökte upp kommande triathlon och med en hel del pepp från Jacob hade jag turen att kunna åka iväg på detta och stilla min längtan. DET ÄR SÅ HIMLA KUL DET HÄR. Nu ska jag också få en EGEN cykel och jag ser verkligen fram emot det! Kan inte vänta till den cykelturen och nästa år då tävlingarna drar igång igen!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0