Serienörd

Igår gjorde jag den helt fantastiska upptäckten att Hawaii five-O säsong tre har kommit ut på swefilmer! Ni kan ju gissa vad jag har gjort i två dagar nu.. Ganska tragiskt med tanke på vädret, men det är helt enkelt för varmt för mig.
Igår låg jag i alla fall ett par timmar på stranden med Josse, vi käkade glass och badade bland alla slajmiga och äckliga maneter. Hu.
På kvällen kom Jacob och vi hade supermysigt och såg andra filmen i hungerspelen, cathing fire. Imorse vaknade jag med dunder och brak av åskan, men nu är det lika fint väder igen. Och ni skulle bara veta vad jag ska göra nu..

Filmmys, cykeltur och badtunna

Igår var det jobb igen men på grund av åska och växlande regn var det knappt något folk, kallt och tråkigt var det men hellre det än som de stressiga dagarna. På kvällen kom Jacob hit och vi såg på Hungerspelen, lika bra som alltid!
Fina klockan jag köpte på marknaden, den är lite mer åt det ljusrosa hållet.
Idag har det varit lugnt, var på återvinningen med Märit, handlat lite och donat lite hemma hos mamma. Bakade pizzabullar som blev så goda så!

Har ikväll varit på middag hos Jacob så vi har ätit entrecote och grillad banan med choklad till efterrätt och så har vi badat i badtunnan, så mysigt!

Ett fantastiskt triathlon

I lördags var det för andra året dags för Hensmåla triathlon. Jag var väldigt nervös men laddad, det är ett väldigt trevligt arrangemang! Förra året tog jag mig i mål på 1.13, men efter betydligt mer träning och vilja hoppades jag på att kunna hinna under 1.10. På sekunden 1 timma och 2 minuter gick jag i mål! Helt galet! Jag var så glad, så stolt över mig själv och så lycklig att all tid och träning ger resultat, jag blir verkligen peppad att fortsätta. Av 160 deltagare kom jag i mål som femte tjej och en 39. plats av alla. Jag var helt slut efter bara hundra meter crawl så jag fick ta det lite lugnt och simma bröstsim resten, vilket gick bra då jag lärt mig att behärska det simsättet ännu bättre också. 340m är det ungefär, man rundar en ö i sjön så vattnet är varmt men det är fruktansvärt äcklig botten och grumligt vatten, men man tänker inte på det under tävlingen, det är bara att köra. Cyklingen flöt på bra, snittade 29km/h på mountainbiken med delvis grusväg så det kändes bra. Sist var löpningen som jag var mest rädd för, den kan förstöra allt. Första kilometern, bara uppförsbacke, är fruktansvärd. Benen är tunga som cement. Men när benen ställt om sig till löpning och uppförsbacken är över kändes det oerhört bra och jag lyckades nästan hålla 5-minuterstempo de 6,5 kilometrarna. Efteråt tog vi oss ett välförtjänt och alldeles underbart dopp i sjön. Vi kommer tillbaka nästa år och stödjer forskningen om ALS, och nästa år ska jag stå på pallen!
Första tunga stegen på löpningen.

Fantastiskt lycklig tjej i mål!
I denna mysiga lilla sjö går simningen.
När jag kom hem fick jag grattisblommor av Jacob, ni kan ju tänka er hur glad jag blev!

Grillfest i Mörby

Imorse åkte jag och Jacob in till Kalmar och gick på marknad. Den som alla säger är så stor var en riktigt besvikelse faktiskt, vi hann med allt på en timme.. Köpte ett par solglasögon eftersom jag var dum nog att sätta mig på mina förra, och så en söt liten klocka.

Vad jag gjorde därefter kommer i ett annat inlägg, men tänkte dela med mig av kvällens äventyr.
Vid halv nio var Jacob och jag nere hos Mikaela min jobbarkompis och ett par andra tjejer jag jobbar med, som dessutom är Jacobs gamla klasskompisar. Så var runt 15 pers som grillade och drack gott och flamsat i flera timmar. Stundtals så roligt att jag fick kramp i magen, så många roliga historier som kommer fram framåt natten haha. Hoppas på en repris snart!

Cirkus

I fredags jobbade jag och rusade hem och duschade lite snabbt innan Jacob och jag åkte ner mot stranden och gick på cirkus. Var så länge sedan jag var på cirkus, det är ju faktiskt ganska häftigt så det var riktigt kul att se. Det var inte så mycket folk, men det innebar att vi fick bra platser trots att vi kom precis i tid. Jag reagerade på hur effektiva de var, allting gick så fort i bytena och alla visste precis vad de skulle göra. Tänk om det var så på varje arbetsplats..

Efteråt käkade vi glass i hamnen innan vi åkte hem till mamma och sov.

Svensktoppen nästa

Idag jobbade jag och det var mycket folk som vanligt, men hanterbart. Stressade hem, duschade och åt sedan kom Jacob och hämtade upp mig och vi åkte in till stan. Vi stod sedan på larmtorget och lyssnade på länsfinalen av Svensktoppen nästa. Det var flera riktigt bra låtar faktiskt och killen som vann var bland de bästa tycker jag. Vi stötte på mamma and her friends men sedan gick vi där ifrån när bandet efter tog sådan tid på sig. Satte oss tillsammans med hans familj på grill brygghuset och de åt middag. Och gissa vem som sitter där, släkt med Jacob, om inte en gammal barndomsvän till mig. Tänk vad världen är liten! Vi kikade lite på hans farföräldrars båt innan vi kilade hem till honom en stund. Nu är jag hemma och måste sova!

Underbara sommardagar

I tisdags eftermiddag åkte vi in till stan, men det var stopp på bron sedan en bil börjat brinna! Fy så obehagligt :( Maria och jag var en stund ute på Hansa och jag lämnade in min klocka som varit död ett tag nu, fick tillbaka den idag och det känns så underbart, min lilla älskling den där haha!
Lite senare träffade jag min 'nya vän' Jacob, orkar inte hålla på att skriva sådär längre. Vi cyklade en runda och sedan satt vi nere vid vattnet på saxnäs camping, pratade och lyssnade till live-musiken.
Igår var jag ute och sprang på morgonen men på grund av ökenvärme och att jag var 10 cm från att kliva på en levande snok, blev inte träningen speciellt bra. Låg sedan på stranden stor del av dagen med Sofia och vi hade med oss världens matsäck alltså, så gott och härligt. Visst smakar allting bättre utomhus?

Lite senare åkte jag till Jacob och åt middag, vi var ute på promenad och sedan satt vi en lång stund nere i hamnen och åt glass och såg solen gå ner. Älskar sommaröland!

En mardrömslördag och en betydligt bättre söndag

I lördags var det så mycket folk på jobbet, och det var så varmt. Jag hade så ont i ryggen så jag trodde jag skulle bryta ihop där och då och när jag kom hem föll jag ihop på soffan. Det blev ändå ett dopp och en glass med Malou på kvällen men sen var jag så trött så jag somnade bums.
Söndagen däremot var riktigt bra, precis lagom med folk på jobbet och de jag jobbade med är så härliga! På kvällen cyklade jag igen med min 'nya vän' som jag så fint skrev förra gången. Sedan badade vi och satt i hamnen flera timmar och pratade i solnedgången, så fint var det!

Igår vaknade jag vid fem, efter endast 3,5 timmars sömn och var klarvaken. Det gick verkligen inte att somna om. Efter någon timme på telefonen var jag utsvulten så jag käkade frukost kvart över sex. Tittade lite på någon tråkig serie innan jag gick en sväng vid halv åtta, var så rastlös.

Åt second breakfast vid nio och la mig sedan i solen hela dagen. Fick lite färg i alla fall, för ovanlighetens skull. Jag tränade sedan lite och åkte hem till pappa. Vi fikade ute i trädgården och sedan fick jag besök. Vi gick promenad i den stekheta solen, åt middag och badade igen. Det var svinkallt! Sedan satt vi på deras båt en stund, så mysigt med båt ju!
Idag har jag också bara latat mig i solen med Veckorevyn och käkat pannkakor med grädde och jordgubbar (obs, jordgubbarna gäller inte mig.)

Bad på jobbet

Ännu en tuff dag på jobbet, har aldrig varit så trött där innan, var helt matt innan dagen knappt börjat, menmen. Idag serverade jag mat till Hugo rosas och Paula, insåg inte det förrän i efterhand och tur var väl det annars hade jag blivit nervös! Efter jobbet fick vi sommarjobbare tillgång till badlandet så vi var säkert 40 pers som som sprang runt bland poolerna och badade. Det var faktiskt inte så kallt, men jag frös rejält efter en stund ändå. Väl hemma åkte Maria och jag lite moppe innan vi åt sen middag framför TVn. Jag som är så trött och som skulle sova tidigt. Jaja god natt..

En perfekt cykeltur och ett underbart kvällsdopp

Jag har jobbat idag och aldrig tidigare har det varit så mycket folk! Till slut fick vi kalla på hjälp så en tredje tjej kom som tur var och hjälpte till. Det är tufft men tiden går i alla fall fort!

Det blev lite stressigt när jag kom hem, åt en bit av gårdagens smörgåstårta och bytte om lite snabbt. Mötte sedan upp en ny vän och vi begav oss ut på en cykeltur. Så himla härligt, fin utsikt och lagom temperatur. Tre och en halv mil blev det lite drygt, det var lagom. Vi bestämde oss sedan för att bada så vi åkte ner till hamnen och tog oss ett dopp. Det är nästan så jag vågar påstå att det var varmt i vattnet, riktigt skönt var det! Sedan satt vi och pratade en stund men då blev det rätt kallt tyvärr. Nu måste jag sova, jobb imorgon också!

Allsång på Skansen

Vi har ett hotell här i närheten som heter Skansen, och nu ett par onsdagar i sommar anordnar de allsång. Så på det viset firade vi mamma idag! Det var mycket schlager och kvällens gäst var Pernilla Wahlgren. Mycket bra var det med många mysiga och bra låtar som man kunde tralla med i. Och det var perfekt väder dessutom, kunde inte bli en bättre kväll!

Mammas födelsedag och ett kärt återseende

Vi väckte mamma med frukost på sången vid halv sju imorse.. Gick sedan och la mig någon timme igen, innan jag gick upp och tog bussen till Borgholm. Där träffade jag Martina och Sebastian, två scoutvänner som bor alldeles för långt bort och som jag därför träffar allt för sällan! Vi spelade i alla fall minigolf och åt glass på ölandsglass i det fina vädret!

När jag var hemma igen åkte Maria och jag lite moppe och sedan stod jag och gjorde smörgåstårta en bra stund. Den blev precis lika god den här gången, mums! Det blev en enkel kladdkaka till efterrätt!

Grattis på födelsedagen mamma, jag älskar dig ❤

Här med sina systrar!

PB Victorialoppet

Igår låg jag ett par timmar på stranden med Sofia och badade och solade. Så härligt när det är så bra väder, och så kul att träffa Sofia igen!
På den här bilden ser det ju faktiskt ganska dystert ut, men molnen var borta på ett par minuter!

Men det bästa igår var trots allt Victorialoppet! Mindre lyckligt var det dock när en kompis till mig som tävlade i 4 km som hade stor ledning men som sprang fel tillsammans med ett par andra killar pga att funktionären inte var på plats.. Tycker så synd om henne, och trots att hon kom in på andraplats var det ingen prisutdelning för att det blivit fel..
MEN sen var det ju Marias tur på 4 km, och visst är det kul att stå och bara heja på!

Vid sju var det MIN tur. Höll på att sluta illa med en milslång toakö men jag hann i alla fall.
(Hela familjen Palm sprang igår, pappa hamnade dock inte på bild)

Starten gick och den nya banan var betydligt bättre, ingen trängsel och lång sträcka längs vattnet med fin utsikt och som fläktade lite. Första kilometrarna gick det väldigt fort och vissa gånger höll jag mig under 5min/km. Femte kilometern var värst med en liten, liten lutning men som kändes som en djävulsbacke. Jag hade runkeeper på och när jag vid 6 km kände för att ge upp hade jag så pass bra tid så jag kunde dra ner på tempot och ändå klara mitt mål under 50 min. Men jag släppte faktiskt inte utan jag körde på och det är så härligt när det fullt med folk längs hela Storgatan och vid vattnet! Man känner sig nästan som en kändis när man springer där. Helt överlycklig gick jag i mål på fantastiska 46.19, hela 4 minuter bättre än vad jag hade som ett högt mål! Det går verkligen mycket snabbare när man blir hejad på och dras med i bara farten av alla andra. Detta var tolfte gången jag sprang och fler ska det bli! Ska jag våga säga under 45 minuter nästa år?

Lagom trött.. Men tröstade mig med Loka crush som man fick, så god!

Movienight with my friend

Det blev inte riktigt som det var tänkt idag. Jag skulle åkt till Borgholm för att träffa en kompis från Skåne men det funkade inte så det blev lite knasigt. Jag stannade istället i stan för att köpa ett par ballerinaskor, det blev dock lite fler saker.. TRE par skor köpte jag! Men det var 3 för 2 så till och med mamma tyckte det var ett kap, så det känns inte lika fruktansvärt längre.

Denna gosiga tröja slank också med hem, likaså ett ursnyggt turkost underklädersset.
Ikväll har jag hängt hos Ellen i hennes nya lägenhet i stan! Vi såg på Taken 2, en rätt bra film må jag säga, snackade lite och snackade frukt och choklad. Perfekta tjejkvällen, så kul att ses igen!

Har regnat hela dagen, så paraplyet fick följa med. Paraplyet gick sedan inte att fälla ihop så jag fick tränga mig in på bussarna med det uppfällt.. Pinsamt

En regnig dag

Otroligt vad det har regnat idag! Till slut  trodde jag att det skulle bli översvämning! Som tur var fick jag skjuts till jobbet idag, men inte hade vi något att göra så det blev tyvärr en kort arbetsdag. Jag tränade i alla fall innan jobbet, så skönt att ha det avklarat. När jag kom hem så fikade vi lite och spelade kort en hel del ute på altanen. Har varit en riktigt lugn eftermiddag och kväll, läst tidningen, ätit middag och nu är det självklart fotbollen som gäller!

En bild från vårt rum i Stockholm.

En regnig busstur

Bussresan hem gick finfint. Jag läste vidare i boken En man som heter Ove och åt schnitzel som jag alltid äter i på stoppet i Ringarum.

Tro det eller ej så var det faktiskt ganska skönt att vara själv ett tag. Det var ganska lite folk på bussen så jag kunde ha två säten och breda ut mig. Jag sov en stund och visst är det faktiskt lite mysigt att åka buss, speciellt när det regnar. Bussen var nästan före tidsplanen så jag var hemma vid tio. Här var det fullt med folk och Alicia spelade gitarr och sjöng för oss en del egna låtar, vilken talang! Jag blev helt rörd till tårar! Fantastiskt fint!
Har kikat lite på fotbollen också men nu måste jag sova för att göra det jag åkte hem för, jobba.

Här är kläderna jag köpte idag!

Shopping och frozen yoghurt i storstaden

Efter än mer röra imorse tog vi tjejer bussen till cityterminalen och lämnade min väska. Vi strosade sedan runt flera timmar på Drottninggatan och gallerian med ett lunchstopp på donken. Jag har så ont i fötterna nu! Men jag är nöjd, handlade ingenting onödigt vilket jag brukar ha en benägenhet att göra och jag är så nöjd med mins köp. Hittade faktiskt en perfekt bikini på HM, både över och underdel för endast 80 spänn! Kan liksom inte bli bättre. Men den är precis vad jag vill ha så hade köpts den även om det varit fullpris. Köpte också ett par svarta vanliga shorts som jag verkligen behövde! Till sist en ljusrosa, superskön singoalla-topp.
Vi köpte frozen yoghurt på gallerian och det var verkligen inte fel!
Den här var mammas, min är långt ifrån så färgglad.
Nu sitter jag på bussen i min ensamhet, jag ska jobba imorgon så tyvärr ska jag nu åka själv hem buss i sex timmar medan de andra är kvar och har trevligt. Sånt är livet ibland tyvärr!

Gröna Lund och tekniska muséet

Det blev smärre kaos när vi skulle gå upp igår, sju personer delat på en toalett. Men visst gick det efter en stund. Vi käkade frukost och tog sedan bussen ut till tekniska muséet. Där spenderade vi ett par timmar faktiskt, där fanns mycket intressant och roliga grejer att pröva! Vi såg på en 4D-film, något som alla borde prova för det är sjukt häftigt! De hade också en hel våning med gamla spel, så vi körde bil, dansade och spelade trummor bland annat.

Vi var framme på grönan runt tre och trots perfekt väder var det precis lagom med folk! Jag som hade förväntat mig evighetsköer stod aldrig i kö mer än 20 minuter, för det mesta bara runt tio minuter och senare på kvällen var det knappt inga köer alls. Det var verkligen en kul överraskning, man får ut mycket mer av det när man slipper stå i kö halva dagen. Tyvärr var Insane som jag tycker är bäst stängd pga den hemska olyckan. Men vi åkte mycket annat och de har ju flera berg-och dalbanor som är riktigt bra. Min favorit var nog dock ändå flygande mattan haha, den kittlades mest i magen av alla! Självklart spelade vi lite på godishjulen och tillsammans fick vi med oss både 2kg choklad och 2kg sportlunch.

Jag och Maria åkte Eclipse! Slänggunngan 90 meter över marken! På väg upp stannar vi och hissas ner igen. Förstå paniken när man tror att något har gått sönder! Det visade sig bara vara två mindre intelligenta killar som höll i sina mobiler trots tydliga instruktioner om att detta inte var tillåtet. Så vi fick börja om och när vi var högst upp bara skrek vi. Det är HÖGT.  Det tog ett tag att samla sig innan jag kunde titta ut på utsikten. Men visst var det häftigt!

Vi åkte djurgårdsfärjan hem och de var en perfekt avslutning på dagen.

Framme i Stockholm

Strax efter ett kom vi iväg och efter ett par toa och fikastopp var vi framme runt sju. Vi är hela tjocka familjen, 7 personer! Vi bor på ett nytt och fräscht hostel, i ett rum alla sju. Ska bli spännande att se hur detta kommer gå! Stället vi bor på ligger i Vasastan och jag tycker det är riktigt bra! Vi behövde inte ta med sängkläder, handdukar, inte städa och vi har egen toa så det är i princip som ett hotell. Nu ikväll åt vi middag på en uteservering och så gick vi en sväng och såg oss om. Imorgon väntar museum och grönan, sjukt taggad!

Moppetur

Ännu en dag på jobbet, idag ganska lagom med folk. Kom en tredje tjej efter ett par timmar och det gjorde verkligen skillnad! Tyvärr verkade det som att det bara gällde för idag. När jag kom hem gick jag ner till hamnen och badade med Jacqueline och Nicklas, svinkallt men det gick! Grillade när vi kom tillbaka och sedan begav sig Maria och jag ut på en sväng med moppen. Maria tog körkort idag! Så glad för henne och så kul att åka på upptäcktsfärd på moppen tillsammans!

Strandhäng och bränd två gånger om

Imorse åkte jag, pappa och Märit till en sjö utanför Nybro för sol och bad. Det var ett avskiljt ställe och vi var helt själva, riktig mysigt! Jag sprang en vända där när vi kom dit men fick ganska snabbt ont i knät så jag bestämde mig för att ta det lugnt inför Viktorialoppet om en vecka! Jag badade sedan för första gången i år! Lite pinsamt att det skulle ta sådan tid men nu är det gjort och visst är det härligt!

Tyvärr blev det ganska molnigt så vi bestämde oss faktiskt för att bege oss tillbaka till ön och ligga på stranden hemma. Och där sken solen för fullt och det var precis så där lagom varmt! Underbart! Ligga i solen och lyssna på musik eller bara läsa en bok. Det här är sommar! Det finns dock problem. Jag var osmart nog att inte smörja in mig, sola bara ena sidan av kroppen, och sola med glasögon. Nu har jag alltså en ajaj-bränd framsida med en blek rygg och vita ringar runt ögonen.
Mamma och jag cyklade lite senare en sväng. Det var så mysigt och perfekt väder! MEN, nästan hemma dyker en humla in rakt innanför min tröja, fastnar och bränner mig illa! Förstå paniken när den är kvar där och inte kommer ut, hur ont det gör och samtidigt cyklar i hög hastighet. Det gör fortfarande ont, riktigt ont. Onda varelse. Tröstade mig med lite god mat och oreochoklad. Nu läggdags och imorgon jobb!

Marknad, kalas och stekhetta

Hade sovmorgon idag och det var lovely! Käkade frukost i en evighet och bara njöt av att ta det lugnt. Maria och jag gick sedan ner till marknaden i hamnen, vi köpte glass och Maria nougat men inget mer. Kände mig lite besviken, men kan vara så att man har sett samma saker i flera år nu, det är inte så spännande längre! Hemma igen åt jag lite lunch och slappade igen, förstår inte varför jag inte gick ut i solen men jag höll på att tuppa av värmeslag. Bestämde mig ändå för att springa en runda så så fick det bli. Svetten rann längs med benen på riktigt, det var så varmt! Ikväll var vi på minikalas hos min kusin som fyllt 19 och vi kastade pil, åt grillad kyckling och lite pannacotta till efterrätt. Har nu tittat på OITNB sedan dess och kanske dags att sova nu..

Ibland blir det bra

Full rulle på jobbet idag. Fick inte en sekund paus mellan halv ett och halv fyra! Då fick jag äntligen lunch och det var så skönt att få slappna av och vila fötterna lite. Det blev en stressig morgon imorse då dom jag skulle åka med till jobbet inte dök upp.. Till slut fick jag inse att de kommer nog inte, slänga mig på cykeln och cykla i ilfart bort till jobbet. Blev ett par minuter sen men jag försökte förklara, usch jag avskyr att vara sen, speciellt till så viktiga grejer som jobbet!
När jag kom hem slappade jag en stund och tittade på OITNB sedan åt vi grillat och det var amazing. Cyklade ner till hamnen ikväll igen med Malou och åt glass, pratade och tittade på båtarna. Vi gick en sväng och när vi går förbi båtklubben ser vi några killar putta i en kajak i vattnet och sedan sticka där ifrån! Malou och jag sprang efter och skrek ska ni inte plocka upp den där? De försvann typ och vi stannade kvar för att klura på hur vi skulle få upp den så den inte skulle glida iväg helt ut till havs. Efter ett par minuter kom killarna tillbaka och en fick hoppa i med kläderna på och hämta tillbaka den. Vi visste ju vilka de var så de fattade väl att de skulle råka illa ut om de inte fixade till sitt lilla bus.. Känns som vi gjorde en bra grej!
Imorgon är jag ledig och det ska bli så underbart! Hoppas på bra väder! God natt!

Full rulle på jobbet

De senaste två dagarna har det varit så mycket folk på jobbet. Helt galet om man jämför med förra helgen. Det är så roligt nu när man har saker och göra hela tiden och det är typ lagom stressigt, men det sägs ju att det kommer bli ännu värre! Igår var jag helt utmattad och slutkörd när jag kom hem. Svettig var jag också för äntligen är det varmt ute, så jag fick duscha lite snabbt innan jag fick sällskap för kvällen. Vi käkade pizza, såg på happy Gilmore och fotboll. Kan ni tänka er att jag tyckte en fotbollsmatch var intressant! Jag kunde tyvärr inte sova så mycket inatt men har varit ganska pigg idag ändå.
Idag efter jobbet lagade jag snabbt lite mat och cyklade ner till hamnen och mötte upp Josse. Vi köpte glass på Hasses och njöt av den fina solnedgången.
Sen blev det svinkallt. Då åkte Josse hem och Malou min kära vän och födelsedagsbarn idag kom dit och ja, vi köpte glass vi också haha! Fick sedan sällskap av ett par andra tjejer så vi gick runt och skvallrade lite och någon badade. Precis som en härlig sommarkväll ska vara! Nu är det läggdags igen, en jobbdag kvar!

Nyöppnad glassbuffé

Igår sov jag så länge så jag nästan fick skynda mig bort till bussen halv ett när jag skulle hem från Lundegård för detta året. På väg hem kom regnet och jag hörde ett par ungar på bussen som började gråta för de skulle till Ölands djurpark haha! När jag kom hem var det så lugnt och tyst här så jag satte på musik och började städa. Fick sedan besök så vi såg på film och satt ute i hammocken och pratade, för plötsligt hade solen kommit tillbaka och det blev en riktigt fin kväll. Varmt och precis en sån där härlig sommarkväll man drömmer om. Vi grillade sedan kyckling och det blev jättegott, såg sedan på OITNB innan jag somnade.

Idag jobbade jag igen och förstå hur glad jag blev när parkeringen var nästan full när jag kom dit! Så vi hade alltså lite folk idag äntligen! Dessutom öppnade glassbaren precis intill oss där man får göra sin egen glass med massa spännande toppingar, till och med godis finns! Jag och tjejen jag jobbar med kunde inte hålla oss så vi köpte varsin glass på lunchen och blev första kunderna. Det var så gott så, det kändes lyxigt! Det blir nog poppis i sommar!

Den här muggen är alltså rätt stor, så det är lätt hänt att man tar alldeles för mycket glass hehe.. Både mjukglass och kulglass finns.
Väl hemma har jag slappat mest, gjorde carbonara till mig och Jacqueline och nu har jag just sprungit en sväng. Måste ta tag i det nu ordentligt igen, Viktorialoppet väntar ju runt hörnet!

Jag stannar här på Lundegård

Det är så mysigt här, jag vill inte åka hem. Imorse sov jag jättelänge igen och sen blev det en mumsig frukost i förtältet. Plötsligt kom ett stort regn och åskväder så vi satt i förtältet men kunde knappt höra vad den andra sa! Jag gjorde krabbelurer till lunch och det var väldigt gott! Jag fick sedan lite spontant besök som var jättetrevligt, vi satt nere vid vattnet och pratade i ett par timmar. Solen tittade fram igen så det blev en riktigt fin och härlig kväll! På kvällen grillade vi och så gick vi upp till dansbanan. Jag valde att inte gå in ikväll men jag stod utanför någon timme innan jag gick tillbaka till husvagnen för att det var så kallt. Ikväll var det maskerad så det var jättemånga som hade klätt ut sig, superroligt att se på! Folk var så kreativa och engagerade så det var verkligen ett lyckat koncept.

Mamma och Frida som små änglar.

Jag är så lycklig att jag dansa

Jag är så glad att jag valde att stanna kvar, och jag är så lycklig att jag fick dansa. Efter mycket om och men så valde jag att gå in ikväll igen, och det ångrar jag inte! Ikväll var Filip och Michaela med också så det var extra roligt att träffa dom. Efter ett tag blev jag uppbjuden av en ny söt kille, när jag sa att jag inte kunde dansa sa han att det var en dålig bortförklaring. Så jag bestämde mig för att jag får väl göra ett försök, och när hade jag så kul senast? Det var långt ifrån felfritt haha, men gud så kul det var! Åh jag älskade det! Han fick också försöka sig på att dansa fox med mig vilket jag aldrig någonsin gjort tidigare! Det var svårt och klumpigt men det gick och var så mysigt! Är så glad att jag sa ja verkligen, nu har jag helt klart bestämt mig för att gå en ny danskurs till hösten!

Här har vi Maria och Filip in action! Jag dansade också en dans med Filip men det gick mindre bra haha. Fredrik försökte lära mig foxa lite enkelt, så får se om jag fattat det lite bättre i alla fall.

Tidigare idag var vi i Borgholm och tittade på allt möjligt. Köpte detta ursnygga linnet, är nästan förälskad i det!

Också en finare kavaj/kofta fick jag med mig. Vi var inne på reebok och tittade på skor som slutade med att jag fick göra några tester, vilka visade att jag har ett längre vänsterben och att jag belastar mina fötter helt åt skogen. Det kan alltså förklara varför jag går snett och ofta har ont i rygg och knän. Provade ett par skor som skulle vara bra för mig och det gjorde nästan ont för det var så ovant att belasta foten på det sättet, men jag visste ju att det egentligen var bra. Köpte dessvärre inte skorna, men borde verkligen fundera på det för att slippa problemen som det kan medföra.
Vi tog också varsin glass på palm gelato där Ellen jobbar. Italiensk glass som var så gott, speciellt den med kinder!

Tillbaka på campingen käkade vi pizza och gick sedan bort till stugbyn där Perikles gjorde sin klassiska spelning mellan stugorna. Härligt ös och bra låtar , i slutet stod vi alla och sjöng med för fulla muggar. Där fram var det helt galet med ständigt vattenkrig och så, så kul att titta på men inte lika kul när jag senare själv blev riktigt blöt!