Skördefesten

Jag ska ta tag i bloggen nu, men de senaste veckorna har varit så intensiva och tid har varit en verklig bristvara. Men i alla fall, för två helger sedan var det skördefesten som Jacob och jag längtat så mycket till! Vi började på fredagskvällen med att åka ner till Mörbylånga och se på paraden. Tyvärr var den en besvikelse, men det var mysigt nere i parken ändå. 

Vi åkte sedan vidare till kastlösa och gick runt där en liten stund, fick bland annat se när de smälte och blåste glas, men det blev bara en glashög så jag förstod nog inte riktigt poängen.

Vidare söder ut körde vi och stannade i Degerman. Där köpte jag en julklapp (det ska börjas i tid), och vi åt raggmunk till middag. 
Vårt mål med kvällen var Ventlinge och majslabyrinten. Ett måste under skördefesten tycker jag. Var jättemysigt att gå där tillsammans i mörkret, och ska jag vara ärlig tog det en stund att hitta ut.. 


Utanför finns den stora löktavlan!

Vi rundade udden men där nere var det tyvärr stängt. Vi fortsatte till Triberga och såg en mycket lustig eldsprutare. Var hemma runt halv två tror jag och då sov vi gott. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0