Sommarjobb och cykeltur

Startade dagen med en sväng bort till den nyöppnade butiken lillabuddha! Där säljer de mestadels saker från Indien och jag blev riktigt sugen på en härlig långklänning! 


Se så söta små kläder de sålde också!

Vid elva var det dags för möte på mitt blivande sommarjobb, Ölands djurpark! Ser verkligen fram emot det nu faktiskt! Vi fick lite information, våra kläder och skriva på kontrakt. Ska få mitt schema för de närmsta veckorna senast på tisdag, man förmodligen börjar jag den fjortonde! 

Väl hemma la jag mig och solade en timme. Helt fantastiskt var det, att känna att jag med gott samvete kunde ligga där och bara njuta utan att ha massa annat (med annat menar jag skolarbete) att göra, när kände jag det senast? Helt underbart var det! Sedan drog mamma och jag ut på cykeltur mot gårdby och fikade på lantcaféet där. Mysigt och gott! På hemvägen körde vi genom norra Möckleby så totalt blev rundan nästan 3,5 mil. 




När vi kom hem så bestämde vi oss för att springa en liten runda, något man måste träna på när man ska köra triathlon! Efter det tyckte vi att vi var välförtjänta av en pizza, så det fick bli kvällens middag och gott var det minsann! 
Nu ikväll har vi sett på crocodile dundee, gått på promenad och målat naglarna. Tycker om det här enkla glittret! 

Nu ska jag sova, nöjd efter en väldigt lyckad dag! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0