I'M GOING TO AMERICA!!

Jag kom med! JAG KOM MED! Jag lyckades, jag tog mig förbi all konkurrens och fick igår det glädjande beskedet att jag får vara med i American studies, class of 2015! För att komma med har jag alltså både skrivit uppsats och varit på intervju, intervjun som jag trodde gick urdåligt, tänk så glad man kan bli över att ha fel! Jag fick en av de sju platserna som kursen har, av alla på hela skolan. Helt otroligt. Jag är så oerhört stolt över mig själv för en gångs skull, känns helt fantastiskt. Jag ska alltså läsa om USAs kultur, historia och hur deras liv är och hur det påverkar oss, detta kombinerat med engelska 7. Kursen kommer vara helt på engelska och allt som allt kommer jag ha 9 timmar engelska i veckan. Det kommer vara mycket arbete men jag tror helt klart det kommer vara värt det. Bli ännu säkrare i språket, lära känna nya människor, men framför allt, RESAN TILL USA! I maj nästa år åker vi till wilmington i USA för att bo hos familjer i ett par dagar för att se hur de lever, även något mer ställe ska vi till. Om vi i gruppen bestämmer oss för att samla ihop pengar kan vi också få möjligheten att spendera 2 dagar i new york! Är så otroligt tacksam för att jag får den här möjligheten och det är extra kul nu när jag faktiskt vet att jag har gjort mig förtjänt av den! Ser verkligen fram emot det här, ett spännande äventyr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0