Gröna Lund och tekniska muséet

Det blev smärre kaos när vi skulle gå upp igår, sju personer delat på en toalett. Men visst gick det efter en stund. Vi käkade frukost och tog sedan bussen ut till tekniska muséet. Där spenderade vi ett par timmar faktiskt, där fanns mycket intressant och roliga grejer att pröva! Vi såg på en 4D-film, något som alla borde prova för det är sjukt häftigt! De hade också en hel våning med gamla spel, så vi körde bil, dansade och spelade trummor bland annat. 



Vi var framme på grönan runt tre och trots perfekt väder var det precis lagom med folk! Jag som hade förväntat mig evighetsköer stod aldrig i kö mer än 20 minuter, för det mesta bara runt tio minuter och senare på kvällen var det knappt inga köer alls. Det var verkligen en kul överraskning, man får ut mycket mer av det när man slipper stå i kö halva dagen. Tyvärr var Insane som jag tycker är bäst stängd pga den hemska olyckan. Men vi åkte mycket annat och de har ju flera berg-och dalbanor som är riktigt bra. Min favorit var nog dock ändå flygande mattan haha, den kittlades mest i magen av alla! Självklart spelade vi lite på godishjulen och tillsammans fick vi med oss både 2kg choklad och 2kg sportlunch.

Jag och Maria åkte Eclipse! Slänggunngan 90 meter över marken! På väg upp stannar vi och hissas ner igen. Förstå paniken när man tror att något har gått sönder! Det visade sig bara vara två mindre intelligenta killar som höll i sina mobiler trots tydliga instruktioner om att detta inte var tillåtet. Så vi fick börja om och när vi var högst upp bara skrek vi. Det är HÖGT.  Det tog ett tag att samla sig innan jag kunde titta ut på utsikten. Men visst var det häftigt!


Vi åkte djurgårdsfärjan hem och de var en perfekt avslutning på dagen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0