IRONMAN

I lördags var det dags för Ironman! Tycker det är en så fascinerande grej, tokarna som faktiskt ställer upp och den enorma publiken, en riktig folkfest. Har sovit i husvagnen i helgen för det tycker jag är så mysigt, speciellt när det regnar och det smattrar på taket. Vi fick i alla fall gå upp vid fem för att hinna in till starten vid sju i Kalmar. Det såg mycket bättre ut med starten i år, så det hade de verkligen lyckats med. Vi fick ganska bra platser längs vattnet så där satt jag i min solstol med kikaren över näsan. 

När Jocke växlar till cykel åkte vi tillbaka hem till Öland. Vi hade öppna rutor så Maria och jag skrek och hejade så vi blev hesa på bron, men vi fick se en hel del léenden så det var kul att sprida lite glädje trots att de är trötta!

Vid tiotiden åkte jag till hamnen och langade bananer och energibars till de tävlande. Det krävs faktiskt lite teknik för att lyckas, de kommer i ganska hög fart. Vid tre kunde jag ta mig därifrån och åka bussen in till stan igen. Där köpte jag mig äntligen en egen triathlondräkt. Visst är den snygg!

Käkade sedan middag med Josse på Zorbas eftersom hon fyllde år i söndags. Sedan hängde vi två med Jacob vid målet i en och en halv timme. Vilka hjältar alltså! Helt otroligt att man tar sig igenom något sånt. All respekt till er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0