Smörgåstårta och Valborg

Idag har jag alltså haft studiedag! Tänkte ta en långtur i spåret idag men efter bara ett par kilometer fick jag ett mystiskt skavsår mellan tårna så jag fick avbryta.. Gick in och skrev lite på ett idrottsarbete och sedan åkte jag in till stan och simmade i nästan en timme. Gick riktigt bra!
Hemma började jag med smörgåstårtan. Josse och mamma kom efter dryga timmen och hjälpte till så efter tre timmar var det färdigt! Men det var så värt det, det är ju faktiskt ganska kul att göra den, och dekorera den fint på ditt eget lilla vis, men så är det ju så gott också! Jag åt allt för mycket! 
Sedan gick vi ner till brasan en stund, mest bara för att man ska, sedan gick vi hem och åt glass med hemmagjord chokladsås. Så gott så, längesen vi åt det! Årets Valborg är jag riktigt nöjd med till skillnad från förra året. Hoppas ni haft det lika trevligt!



Receptet!
På den mindre biten bytte vi ut svampen mot skivad skinka och majonäs/creamcheeseröra, riktigt gott. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0