Vilket underbart liv

Det händer så mycket just nu och allt är så himla kul! Den här veckan har varit som ett helt nytt liv för mig. Det har varit full fart hela tiden. Söndagen var totalt fullspäckad och jag började dagen med säsongens första innebandymatch. Det var dock en träningsmatch så det var inte allt för illa att vi förlorade. Jag gjorde ett mål i alla fall! Sedan var det bara att rusa hem, duscha, göra mig i ordning och ta mig på bussen på 25 min. Det var rätt spännande, men jag klarade det. Träffade en kille inne i stan och vi satt på Zorbas och åt och pratade i tre timmar, hur trevligt som helst var det. Klockan åtta skedde ändå det mest spännande, vår tyska utbytestudent kom äntligen! Hon heter Melanie och ska bo hos oss en vecka.

Måndagen var en helt vanlig skoldag om man bortser från en sak, jag fick prata engelska en stor del av dagen. På kvällen hade jag scouter och Melanie följde med dit. Vi körde frågesport och hon verkade tycka det var riktigt kul. 

Igår var en lååång dag i skolan, 13 timmar för att vara exakt. Kl fem började Schwedenfest för alla tyskar och svenskar som tagit emot dem. Vi körde dom svenska midsommarvisor, hade en kort svenskalektion, en sammarbetsövning och så åt vi såklart köttbullar, potatis och brun sås. Till efterrätt åt vid kladdkaka och kanelbullar. Det blev en sen kväll igår då jag var tvungen att skriva klart mina träningsprogram igår kväll med. 

Idag kan ni ju bara tänka er hur trött jag är? Vi hade ingen tyskalektion idag men vi hade fått uppgifter som vi skulle göra idag och lämna innan vi åkte. Det tog mig tre timmar, skitsvårt var det! Nu sitter jag i kön på bron:


the sweet life of being an ölänning typ. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0