Mitt första triathlon

En bit utanför Tingsryd i Hensmåla har pappa och jag idag kört triathlon. Ett trevligt arrangemang med ca 100 deltagare. Det började såklart med simningen, 340 meter ut och runda en ö. Jag hade inget annat val än att försöka ignorera allt sjögräs, som sträckte sig ända upp till ytan! Simningen gick i alla fall bra och jag var bland de första tjejerna upp, och jag slog pappa! Cyklonen gick också prima, 9 km var den. När jag väl började springa fick jag kramp i café. Och den första kilometern var ett rent ****. Men efter ett tar gick det över och det var bara att sluta sig fram 6,5 km. 1.13 blev tiden, det måste jag slå nästa år. Efter loppet slängde vi oss i den varma sjön, vilken underbar känsla!

Igår var jag hos farmor och lämnade Sickan, körde ett kortar triathlonträningspass med mamma och grillade. Tidigare idag satt jag på Hasses och planerade mitt schema för mitt sommarjobb med de andra. På måndag börjar jag och det ska bli så himla spännande!
Lördag 23.11


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0