en lätt korkad tipsrunda

ni får gärna skriva en kommentar med era svar!
 

1. Vilken fot är oftast störst hos en människa?

1. Höger
X. Nej... vänster
2. Nej! Vänta... det är nog höger i alla fall.

2. Vilket är det största nu levande djuret i världen?

1. En val.
X. Två valar.
2. Ett däggdjur som är lite större än Wales.

3. Hur böjs verbet "bära"?

1. Bära — bar — burit
X. Bära — bar — naken
2. Bära — bar — pub

4. Är sterilitet ärftligt?

1. Ja, självfallet.
X. Nej, men ibland önskar man att det var så.
2. Ja, jag har då alltid trott på renlighet!

5. Pär och Pål skall gräva ett dike. Hur brett är det?

1. Va?
X. Inte bredare än två meter... kanske tre...
2. …okey, 4m... men sen får det vara bra!

6. Var tar den där sista strumpan vägen när man tvättar?

1. Det är en av de konstanta naturlagarna i universum.
X. Jag tvättar aldrig.
2. Staffan Westerberg tar dem och gör handdockor av dem.

7. När har man gått för långt?

1. Man kan aldrig gå för långt.
X. Jag orkar aldrig gå längre än 5-6 kilometer.
2. Han som skrivit dessa frågor ligger j*ligt nära gränsen kan jag säga!

8. Avsluta följande mening: "Jag har aldrig varit..."

1. "...på snusen. Aldrig rökat en cigarr. Halleluja!!"
X. "...riktigt klok!"
2. "...glad i sånna här tipsrundor."

9. Om ett äpple väger lika mycket som tre plommon och en ananas väger lika mycket som två äpplen. Hur många personer räcker då fruktkompotten till?

1. Va, inga russin?! Då vill inte jag ha.
X. är detta en sån där trickfråga?
2. Hmm... får man helgardera?

10. 1979 satte Bertil in 5 kronor på banken. Hur mycket har han på kontot idag?

1. 8:20 med en ränta på 2,5%
X. Hade han satt in det på sparkapitalkonto hade han haft 13:25!
2. 2:85 (Räknat med inflation och fasta avgifter.)

11. Ponera att du skall ut och resa. Var hamnar ditt bagage?

1. Dit jag reser.
X. Så långt bort från resmålet som möjligt.
2. I Arjeplog. Om jag däremot skall till Arjeplog hamnar det i Finspång.

12. Vad är kolera?

1. Sjukdom av mindre trevligt slag.
X. Tidpunkt i historien då fossila bränslen var vanliga.
2. Hudkräm för nötboskap.

13. En dam från Västerås sätter sig på ett tåg mot Stockholm kl. 13:00. Tåget far med en konstant hastighet av 120 km/h och sträckan är 15 mil. När kommer hon då fram?

1. Hmmm... om tåget åkt med 150 km/h hade det blivit 1 timme. Men nu kör de bara... hmmm... tja, så där 1,5 timme?
X. 1 timme och 15 minuter. Det vet jag med säkerhet. Jag har åkt där så många gånger så!
2. 2 timmar och 15 minuter. Jag har också åkt den sträckan många gånger och vi får alltid vänta en timme i Bålsta!!

ett fjärde alternativ: om SJ är inblandade, inte alls!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0