massa, underbar och ännu mer underbar innebandy!

En fullproppad helg är vad jag haft, så förbered er på ett långt inlägg!
I fredags sprang vi 5 km på idrotten, kom hem och laddade upp inför Fair play med finaste pojken och sedan var det matchstart 19.20 mot Vetlanda. Det var en ganska orättvis match då vi tyvärr förlorade med 3-2, vi fick inte in bollen helt enkelt. Vi tog nya tag och laddade upp för ölandsderby mot Mörbylånga, något som vi lyckades väldigt bra med, 5-1 till oss. Filip och jag kom i säng vid tolv och sedan rinhde klockan halv sju. Halv tio började första matchen mot Cl. Vi kämpar på bra mot deras divission 3-lag med förstärkning med tre divission 1-spelare, och slutresultatet blir 4-2 till dom. Andra matchen spelas mot Cl:s 97-lag som vi vinner med 6-0. Sista matchen spelas mot sandbäckshult, laget vi snodde på serievinsten. Nu var det äntligen dags att slå dom och bevisa att vi förtjänade serievinsten! Och visst gjorde vi det, äntligen! 9-1 står det på tavlan när slusignalen går. Tyvärr gick det inte som vi ville i matchen som spelades bredvid och vi blev trea i gruppen, vilket betydde kvartsfinal. Mörbylånga fick stå för motståndet och vi gör ingen vidare match alls. Tror jag aldrig varit så arg på en motspelare förut... Vi vinner iaf matchen efter mycket om och men på sudden-straffar! Semifinal mot vetlanda igen, den här gången spelar vi bra och det var vår tur att vinna vilket vi gör med 4-1! Final mot cl igen! 0-0 i första perioden och Cl började bli lite nervösa. Men de var helt klart bättre och piggare än oss och de vinner med 2-0. Men tvåa är inte dåligt och jag  tycker ändå att vi gör en underbar insats hela laget i säsongens sista matcher och vi har framför allt väldigt roligt! Kommer, som vanligt, sakna innebndyn otroligt mycket! Men jag har ju elevens val, och jag måste ju fortsätta träna så jag är på topp sista helgen i april då det är smålandsuttagning! Blev dock ingen elevens val för mig idag, tog läxläsning istället, hat två redovisningar som ska göras klara till imorgon! Så det är nog bäst att jag börjar plugga nu..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0