NYA JOBBET

Det var en nervös Hanna som stod på Öland djur och nöjespark parkering i lördags kvart i elva. Jag har blivit placerad i gatuköket i piratvattenlandet där vi säljer hamburgare, korv, kebab, fish and chips, våfflor och också popcorn, snacks, slush, sockervadd, glass och så småningom även mjukglass. Där jag står är det alltså väldigt stort, så det är tur att man är minst två! Efter ett tag kom det en tjej och lärde mig ordentligt hur alla maträtter skulle serveras och läggas upp, tyvärr fick vi inga matkunder i lördags på grund av det dåliga vädret vilket gör att det är ganska lite folk i badlandet. Igår däremot var det riktigt roligt! Fick jobba med en jämnårig trevlig tjej som visste hur allt skulle va och jag fick sälja de flesta olika maträtterna. Så det blir nog bra det här i sommar! Har varit ledig idag men imorgon ska jag tillbaka på någon utbildning tror jag. Har än så länge rätt bra tider, 11-17 så man hinner både sova och hitta på något på kvällen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0