PB Victorialoppet

Igår låg jag ett par timmar på stranden med Sofia och badade och solade. Så härligt när det är så bra väder, och så kul att träffa Sofia igen! 
På den här bilden ser det ju faktiskt ganska dystert ut, men molnen var borta på ett par minuter!

Men det bästa igår var trots allt Victorialoppet! Mindre lyckligt var det dock när en kompis till mig som tävlade i 4 km som hade stor ledning men som sprang fel tillsammans med ett par andra killar pga att funktionären inte var på plats.. Tycker så synd om henne, och trots att hon kom in på andraplats var det ingen prisutdelning för att det blivit fel.. 
MEN sen var det ju Marias tur på 4 km, och visst är det kul att stå och bara heja på! 






Vid sju var det MIN tur. Höll på att sluta illa med en milslång toakö men jag hann i alla fall. 
(Hela familjen Palm sprang igår, pappa hamnade dock inte på bild)

Starten gick och den nya banan var betydligt bättre, ingen trängsel och lång sträcka längs vattnet med fin utsikt och som fläktade lite. Första kilometrarna gick det väldigt fort och vissa gånger höll jag mig under 5min/km. Femte kilometern var värst med en liten, liten lutning men som kändes som en djävulsbacke. Jag hade runkeeper på och när jag vid 6 km kände för att ge upp hade jag så pass bra tid så jag kunde dra ner på tempot och ändå klara mitt mål under 50 min. Men jag släppte faktiskt inte utan jag körde på och det är så härligt när det fullt med folk längs hela Storgatan och vid vattnet! Man känner sig nästan som en kändis när man springer där. Helt överlycklig gick jag i mål på fantastiska 46.19, hela 4 minuter bättre än vad jag hade som ett högt mål! Det går verkligen mycket snabbare när man blir hejad på och dras med i bara farten av alla andra. Detta var tolfte gången jag sprang och fler ska det bli! Ska jag våga säga under 45 minuter nästa år? 


Lagom trött.. Men tröstade mig med Loka crush som man fick, så god!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0