Nyöppnad glassbuffé

Igår sov jag så länge så jag nästan fick skynda mig bort till bussen halv ett när jag skulle hem från Lundegård för detta året. På väg hem kom regnet och jag hörde ett par ungar på bussen som började gråta för de skulle till Ölands djurpark haha! När jag kom hem var det så lugnt och tyst här så jag satte på musik och började städa. Fick sedan besök så vi såg på film och satt ute i hammocken och pratade, för plötsligt hade solen kommit tillbaka och det blev en riktigt fin kväll. Varmt och precis en sån där härlig sommarkväll man drömmer om. Vi grillade sedan kyckling och det blev jättegott, såg sedan på OITNB innan jag somnade.

 Idag jobbade jag igen och förstå hur glad jag blev när parkeringen var nästan full när jag kom dit! Så vi hade alltså lite folk idag äntligen! Dessutom öppnade glassbaren precis intill oss där man får göra sin egen glass med massa spännande toppingar, till och med godis finns! Jag och tjejen jag jobbar med kunde inte hålla oss så vi köpte varsin glass på lunchen och blev första kunderna. Det var så gott så, det kändes lyxigt! Det blir nog poppis i sommar! 


Den här muggen är alltså rätt stor, så det är lätt hänt att man tar alldeles för mycket glass hehe.. Både mjukglass och kulglass finns.
Väl hemma har jag slappat mest, gjorde carbonara till mig och Jacqueline och nu har jag just sprungit en sväng. Måste ta tag i det nu ordentligt igen, Viktorialoppet väntar ju runt hörnet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0