Strandhäng och bränd två gånger om

Imorse åkte jag, pappa och Märit till en sjö utanför Nybro för sol och bad. Det var ett avskiljt ställe och vi var helt själva, riktig mysigt! Jag sprang en vända där när vi kom dit men fick ganska snabbt ont i knät så jag bestämde mig för att ta det lugnt inför Viktorialoppet om en vecka! Jag badade sedan för första gången i år! Lite pinsamt att det skulle ta sådan tid men nu är det gjort och visst är det härligt! 





Tyvärr blev det ganska molnigt så vi bestämde oss faktiskt för att bege oss tillbaka till ön och ligga på stranden hemma. Och där sken solen för fullt och det var precis så där lagom varmt! Underbart! Ligga i solen och lyssna på musik eller bara läsa en bok. Det här är sommar! Det finns dock problem. Jag var osmart nog att inte smörja in mig, sola bara ena sidan av kroppen, och sola med glasögon. Nu har jag alltså en ajaj-bränd framsida med en blek rygg och vita ringar runt ögonen. 
Mamma och jag cyklade lite senare en sväng. Det var så mysigt och perfekt väder! MEN, nästan hemma dyker en humla in rakt innanför min tröja, fastnar och bränner mig illa! Förstå paniken när den är kvar där och inte kommer ut, hur ont det gör och samtidigt cyklar i hög hastighet. Det gör fortfarande ont, riktigt ont. Onda varelse. Tröstade mig med lite god mat och oreochoklad. Nu läggdags och imorgon jobb! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0