Min första pallplats i triathlon

I lördags for vi till Näshult och Stenberga i de småländska skogarna för triathlonet Byaloppet. En mindre men mysig tävling. Vi startade med att simma drygt 200 meter i sjön i näshult, och den biten gick väl okej i alla fall. Cyklingen, som var en mil lång, var den jobbigaste biten jag cyklat i mitt liv utan tvekan. Grusväg 90% och plan mark existerar inte i det området. Så mycket backar! Livsfarligt att åka ned för, så lätt att slira omkull på gruset, och så trögt uppför. Vid ett tillfälle så började däcken spinna i gruset när jag skulle upp för en backe, vissa fick till och med GÅ upp! Tungt var det i alla fall, men jag var ändå första tjej och junior ut på löpningen som vi växlade till i Stenberga. Löpning bestod av lika stora backar så det var riktigt tungt, fick inget flyt i det tyvärr. Jag kom i mål som andra tjej och tredje junior. Kan ju tycka att det var lite synd att vara junior, för då fick jag inte andraplatsen i damklassen, och dessutom var juniorklassen blandad så de var två killar som kom före mig. Men jag är ändå nöjd med min insats, och så kul att komma på pallen!





I mål fick vi en goodiebag, vatten och bananer och sånt där. Vi satt sedan inne hos mormor som bor precis vid målgången, och fikade. Vid tre var det prisutdelning och jag fick en snygg träningströja och lite andra saker. De hade också otroligt många utlottningspriser, bland annat en cykel. Hoppas på repris nästa år!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0