Fullspäckad dag

Började dagen med att hämta sista delen av kajaken, sedan drog vi oss ner till granudden. Pga lågvattnet och den höga bryggan var det lite klurit att få i den i vattnet och när vi skulle ha upp den fick vi paddla bort till talludden för att dra upp den vid trappan. Själva turen var riktigt behaglig när vi väl kommit underfund med den. Den är väldigt stabil så även om det gick vågar så att vi blev dyblöta (vilken vi blev) var man aldrig orolig att man skulle välta! Väl hemma la jag mig och sov en bra stund, blir en tuff helg det här. Vi fick besök vid sextiden och så hade vi kräftskiva! Inte för att jag äter kräftor.. Vid nio hämtade mamma mig och vi körde in mitt stan och årets nattlopp! Hur många som helst var där, alla i neongula tröjor! 6 km var det och det gick riktigt bra! Lite trångt i början men det löste sig. Jättetrevligt arrangemang men eldsprutare, körer och hårdrocksband längs den med marschaller upplysta banan. Och alla roliga människor man träffade på! Nu kommer jag sova gott och imorgon sätter jag mig på cykeln för ölandsrundan halv tio! Full rulle!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0