sjöland demokrati

Idag har det varit en helt vanlig måndag, vilket betyder tre och en halv timmes håltimme.. vi satt iaf och räknade matte då, så vi tog vara på tiden. So-lektionen idag var lite spännande faktiskt, hela klassen fick en uppgift: hela europa har översvämmat förutom Öland och det är bara vi här inne som överlevde och vi måste bilda en ny stat. Det bestämdes snabbt att det behövdes en ledare, mitt förslag var då att ha mer än en, så jag och två andra tjejer fick ansvaret att leda. Tyckte det var en kul och lite annorlunda uppgift men tyvärr var nte så många intresserade så det blev inte så mycket av det. När lektionen led mot sitt slut berättade läraren om hurmycket lagar behövs och citatet ´en stat kan bara med lag byggas´ eller nåt sånt. Det jag vill komma till är att vi ska jobba med rätten och samhället! Precis det jag vill jobba med och tyker är kul! Matteprov sista lektionen och det var busenkelt om men jämförde med hur svårt kapitlet var. Jag satsar på A i matte så det gäller att ligga i hela vägen nu! Åt mellis när jag kom hem och ska nu börja på nästa arbete med Israel-palestina som ska vara klart på fredag, vi som hade en spännande debatt om det i fredags! Snart börjar Greys också! Scouterna måste hinnas med också, ojoj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0