Kalmar minitriathlon 2013

Tid: 1,23,14
Det hade både regnat, blåst och åskat under dagen, men precis innan min start kom solen faktiskt fram, tur var väl det! Simningen gick inte så bra, tog längre tid än vad jag trodde och det var segt och lite kallt. Trots att det ibland var så mycket sjögräs att man ibland fick det i ansiktet var det inget större problem, hade annat att tänka på. Cyklingen var det bara att trampa på, det är 18 km rak väg så det går ganska fort, även om uppförsbackarna är lite jobbiga. I början av löpningen fick jag som förväntat kramp i vaderna men jag hade bestämt mig för att det inte skulle få stoppa mig hur ont det än gjorde! Efter ett tag släppte det och jag flög fram sista biten, vet inte var all energi kom ifrån! Blev tårögd när jag kom i mål, man var så trött och det var så underbart att ha gjort det! Mitt mål nästa år får bli runt 1,15, bara jag kan lära mig simma bra så är det inte omöjligt!
Lite surt är det, att hade jag varit anmäld i tävlingsklassen, hade jag vunnit ungdomsklassen! Hon som vann den här gången var själv i tävlingsklassen, vår ålder, men jag var en halv minut snabbare! Nästa år, då ni!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0